Super Magna V-45 VF750C Super Magna V-45 VF750C Super Magna V-45 VF700C Super Magna V-45 VF750C Super Magna V-45 VF700C Super Magna
1987-1988 Historia firmy

Honda

VF 700 / 750

  Super Magna

Model VF750C RC07E 1988 - fot: broszury reklamowe

fot: broszury reklamowe

Bazą dla Magny była wypuszczona w 1982r VF750S, znana w USA pod nazwą Sabre. Wyprodukowana w 1984r Magna miała pojemność 700ccm. Było to spowodowane ustawą o ochronie H-D, wprowadzającą cło ochronne na wszystkie maszyny o pojemności powyżej 700ccm nie wyprodukowane w Ameryce. Zmniejszenie pojemność do 699ccm uzyskano poprzez zredukowanie skoku tłoka. W 1987r Magna zmieniła całkowicie wygląd dzięki wprowadzeniu tarczowego tylnego koła, 4-rech przebiegających ukośnie w górę tłumików i podwójnego tylnego światła. Dzięki tym zmianom oraz niezawodności motocykl cieszył się dużą popularnością.
V45 - model "lekko" przerobiony przez właściciela

V45 Magna z roku 1987; fot: materiały reklamowe producenta

Po zajęciu miejsca na motocyklu zwraca uwagę niskie usytuowanie siodełka. Daleko do tyłu odgięta kierownica jest z początku wygodna, ale po 100km dochodzi się do wniosku, że pozycja jest zbyt ;wyprostowana i powoduje ból kręgosłupa. Po rozłożeniu dodatkowych przednich podnóżków można się wyciągnąć jak na chopperze, ale jest to możliwe tylko do szybkości ok. 100km/h. Powyżej 120km/h jest już nie do wytrzymania. Mała szybka z dodatków akcesoryjnych chroni aż do szybkości maksymalnej. i do celów turystycznych jest godna polecenia. Dzięki kardanowi i 6-temu biegowi o charakterze nadbiegu możliwe jest spokojne podrasowanie. Silnik (masa 85kg) pracuje równo od 2500rpm do 10000rpm. Posiada duży moment obrotowy pozwalający na najwyższym biegu na przyspieszania już od 40km/h. Ma taką moc, że sprawowałby się dobrze nawet w motocyklu wyścigowym. Ale tym Magna na pewno nie jest. Miękko zestrojone podwozie zarzuca przy większej szybkości, na co nakłada się jeszcze reakcja kardana przy zmianie obciążenia. Geometria Magny bardziej przypomina choppera. Pochylenie z jednej strony na drugą wymaga użycia dużej siły przy wyższej szybkości. Przy małej szybkości przednie koło ma tendencję do skręcania. Hamulce sa dobre - tylny bęben działa słabo, lecz hamulec tarczowy przy przednim kole nadrabiają zaległości.

 

prototypy - fot. strona uzytkownikow Supermagna

Identyfikacja modelu

Literatura: książka obsługi, książki napraw, MOTOCYKL 8/1995; magazyny: Cycle World, Bike, broszury reklamowe 

 

Dane techniczne:

 
VF700C SuperMagna 1987 wersja amerykańska RC21 
Silnik: czterosuwowy, chłodzony cieczą, czterocylindrowy w układzie V-90o, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder sterowane dzwigienkami, pojemność 699ccm, śred.x skok 70,0x45,4mm, stopień sprężania 10,2:1, moc znamionowa 76KM/9500rpm, maksymalny moment obrotowy 66,0Nm/7000rpm, zasilanie 4 gaźniki podciśnieniowe Keihin 30mm, smarowanie z mokrą miską olejową, rozruch elektryczny, zapłon CDI, akumulator 12V 12Ah, alternator 345W/5000rpm, masa silnika 87,7kg, układ wydechowy 4w4,
Przeniesienie napędu: przełożenie pierwotne kołami zębatymi 1,811:1, przełożenie końcowe wał Kardana 3,182:1, sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej sterowane hydraulicznie, skrzynia biegów sześciostopniowa: I - 2,294, II - 1,619, III - 1,292, IV - 1,074, V - 0,897, VI - 0,750,
Podwozie: rama stalowa kołyskowa, podwójna, zawieszenie - przód: teleskopy o skoku 155mm, tył: wahacz wleczony podparty dwoma elementami resorująco-amortyzującymi o skoku 102mm z 5-stopniową regulacją wstępnego napięcia , hamulec przedni jednotarczowy 316mm, tylny bębnowy 220mm, wyprzedzenie 152mm, ogumienie - przód: 100/90H19, tył: 150/80H15, obręcze aluminiowe przód 2,00x19, tył 3,50x15 - koło tarczowe skręcane z odlewów,
Wymiary i masy: długość całkowita 2360mm, szerokość 800mm, wysokość całkowita 1155mm, wysokość siedzenia 705mm, rozstaw osi 1660mm, prześwit 152mm, wyprzedzenie 152mm, masa pojazdu gotowego do jazdy suchy 226kg, zbiornik 13,0l, rezerwa 2,8l, nośność 161kg,
Osiągi: prędkość maksymalna 194km/h (teoretyczna 262km/h), przyspieszenie 0-100km/h 3,5sek, zużycie paliwa 6-8dm/100km,
Dane eksploatacyjne: olej silnikowy SAE 10W40 SE: 2,9l (z filtrem), luzy zaworowe: wydechowe i ssące 0,15mm, wolne obroty 1200rpm, ciśnienie sprężania 13+/-2kg/cm2, ciśnienie w ogumieniu przód i tył: 225kPa, olej w zawieszeniu przednim 415ccm, świece zapłonowe: NGK DPR8EA-9, kolejność zapłonów 1-2-3-4, olej dyrefencjału SAE90 150ccm, płyn chłodzący 2,4l, zbiornik wyrównawczy 0,4l, poziom paliwa 8,9mm, benzyna bezołowiowa min.91oktan. dysze główne przód 108, tył 105, dysza wolnych obrotów 35, wkręt dawki pilotującej wykręcony o 1 7/8 obr., numeracja cylindrów 1-lewy tył, 2-lewy przód, 3-prawy tył, 4-prawy przód,
 

 

motolit@neostrada.pl

aktualizacja: 19 marca 2010

Powrót do strony głównej

 

  Opracowano na podstawie magazynu Cycle Word
Honda VF 700 C Supermagna 1987  
Osiągi  
prędkość uzyskana na dystansie 1/2 mili  
czas osiągnięcia dystansu 1/4 mili @ uzyskana prędkość 12,21sek @ 108,82mph
zużycie paliwa 33mpg
zasięg (do zaświecenia lampki rezerwy) 112mil
Przyspieszenia  
0-30mph 1,4sek
0-40mph 2,0sek
0-50mph 2,9sek
0-60mph 3,6sek
0-70mph 4,6sek
0-80mph 5,9sek
0-90mph 7,4sek
0-100mph 9,5sek
Przyspieszenia na najwyższym biegu  
40-60mph 7,2sek
60-80mph 6,9sek
Prędkości maksymalne na poszczególnych biegach @ 10000rpm  
1 45mph
2 64mph
3 80mph
4 97mph
5 116mph
6 139mph
Błąd prędkościomierza - wartość wskazana wartość rzeczywista
30mph 28mph
60mph 56mph
Droga hamowania  
z prędkości 30mph 31ft.
z prędkości 60mph 132ft.
Prędkość obrotowa silnika przy szybkości 60mph 4300rpm
Specyfikacje  
Cena w dniu testu $3998
Silnik chłodzony wodą, dohc V-4
średnica x skok tłoka 70,0x45,4mm
pojemność 699ccm
stopień sprężania 10,2:1
zasilanie 4 gaźniki podciśnieniowe 32mm
filtr powietrza wymienny wkład papierowy
zapłon elektroniczny tranzystorowy
moc maksymalna 80bhp przy 9500rpm
maksymalny moment obrotowy 46lb-ft. przy 7500rpm
smarowanie mokra miska olejowa, wysokociśnieniowe
pojemność miski olejowej 3,2qt.
pojemność zbiornika paliwa 3,4gal
rozruch elektryczny
alternator 350W przy 5000rpm
akumulator 12V 12Ah
reflektor halogenowy 55/60W
sprzęgło mokre, wielopłytkowe
napęd końcowy wał Kardana
przełożenia na poszczególnych biegach  
1 15,70
2 11,08
3 8,84
4 7,35
5 6,14
6 5,13
Zawieszenie przednie teleskopy Showa, 39mm, skok 5,6", bez regulacji
Zawieszenie tylne wahacz, dwa elementy resorująco-tłumiące Showa, skok 3,4"
Ogumienie przednie 100/90-19 Dunlop F24
Ogumienie tylne 150/80-15 Dunlop K555
Hamulce przednie pojedyncza tarcza 12,5"
Hamulce tylne bęben 8,7"
Rozstaw osi 65,4"
Pochylenie widelca, wyprzedzenie 35/6,0"
Szerokość (kierownica) 28,7"
Wysokość siedzenia 27,7"
Prześwit 6,3"
Masa testowa (zbiornik pełny) 529lb.
Rozkład obciążenia (przód/tył) 45,1/54,9%
GVWR 893lb.
Nośność (zbiornik pełny) 364lb.

 

  Opracowano na podstawie magazynu Bike
Honda VF 750 C Supermagna 1987  
Osiągi  
czas osiągnięcia dystansu 1/4 mili @ uzyskana prędkość 12,52sek @ 107,8mph
zużycie paliwa (średnie) 38,1mpg
Specyfikacje  
Cena w dniu testu $4498
Gwarancja 12 miesięcy bez limitu kilometrów
Przegląd co 4000 mil
Silnik chłodzony wodą, dohc V-4, 90o,
średnica x skok tłoka 70,0x48,6mm
pojemność 748ccm
stopień sprężania 10,2:1
zasilanie 4 gaźniki podciśnieniowe 32/30mm
filtr powietrza wymienny wkład papierowy
zapłon elektroniczny tranzystorowy
smarowanie mokra miska olejowa, wysokociśnieniowe
pojemność miski olejowej 3,2qt.
pojemność zbiornika paliwa 3,4gal (13dm)
rozruch elektryczny
alternator 345W
akumulator 12V 12Ah
przełożenie wstępne 1,811:1
sprzęgło mokre, wielopłytkowe
napęd końcowy wał Kardana
przełożenie końcowe 3,78:1
Zawieszenie przednie teleskopy Showa, 39mm, skok 6,1", bez regulacji
Zawieszenie tylne wahacz, dwa elementy resorująco-tłumiące Showa VHD, skok 4,1"
Ogumienie przednie 100/90-19 Dunlop F24
Ogumienie tylne 150/80-15 Dunlop K555
Koło przednie- 2,15x19", odlew aluminiowy ażurowy
Koło tylne 3,00x15", odlew aluminiowy pełny
Hamulce przednie pojedyncza tarcza 316mm z zaciskiem dwutłoczkowym
Hamulce tylne bęben uruchamiany dźwignią nożną poprzez pręt
Rozstaw osi 1660mm
Pochylenie widelca, wyprzedzenie 25,0o/152mm
Wysokość siedzenia (bez obciążenia) 705mm
Masa testowa (zbiornik pełny) 243kg
Dostępne kolory czerwony i czarny
Instrumenty pokładowe obrotomierz, prędkościomierz, licznik przebiegu całkowitego i dziennego,
  kontrolki włączenia świateł długich, kierunkowskazów, niskiego ciśnienia oleju, temperatury silnika
pomiarów dokonano przy: temperatura 59oF, ciśnienie 29,92" słupa Hg