GR650 Tempter GR-650 GR650 GR-650 GR650 GR-650 GR650 GR-650 GR650 GR-650 GR650 GR-650 GR650 GR-650 GR650 Tempter  GR650 GR-650
1983-1986 Historia firmy

Suzuki

GR 650

 

Tempter

GR650 model 1983r; fot: broszury reklamowe
Test wg Cycle World

Model Suzuki GR650D Tempter

cena w dniu testu (25-02-1983): $2399

Osiągi

czas osiągnięcia dystansu 1/4 mili i uzyskana prędkość: 13,75sek @ 93,45mph 
obroty silnika przy 60mph na najwyższym biegu: 4622rpm 
zużycie paliwa (średnie): 47,7mpg (20,3km/l) 
zasięg (do rezerwy/na rezerwie): 119/33mil (192/53km) 
Nośność (GVWR): 487lbs (221kg) 
maksymalne prędkość na poszczególnych biegach: (1) 39; (2) 61; (3) 80; (4) 97; (5) 110 

Silnik

Typ: czterosuwowy, dwucylindrowy twin, chłodzony powietrzem, DOHC, 2 zawory na cylinder

średnica x skok tłoka: 77,0 x 70,0mm (3,03 x 2,76")

pojemność: 652ccm (39,8cu.in)

stopień sprężania: 8,7:1

gaźnik: (2x) stałociśnieniowy Mikuni

układ wydechowy: 2w2

zapłon: bateryjny, bezstykowy

Filtr powietrza: papierowy wkład wymienny

filtr oleju: papierowy wkład wymienny

Ilość oleju: 2,5qts (2,4dm)

Moc maksymalna: 38,59bhp @ 7000rpm

Moment maksymalny: 34,56 @ 3500rpm

Skrzynia biegów: 5-stopniowa, mechaniczna

Sprzęgło: mokre, wielotarczowe

Przełożenie pierwotne: 72/32; 2,25

Przełożenie wtórne: 15/38; 2,53

Przeniesienie napędu: łańcuch rolkowy #530

Przełożenia na poszczególnych biegach: (1) 37/13 2,85; (2) 29/16 1,81; (3) 26/19 1,37; (4) 24/21 1,14; (5) 22/22 1,00;

Rama:

typ: stalowa dwukołyskowa, stalowy wahacz

Zawieszenie:

przód: teleskopy ze wspomaganiem pneumatycznym, średnica rur 35mm, skok 5,2" (132mm);

tył: pojedynczy amortyzator z 4 stopniową regulacją, skok 2,9" (74mm)

Rozstaw osi: 56,3" (1430mm)

Pochylenie widelca, wyprzedzenie: 29,5o /4,4" (111mm)

Hamulec:

przód: pojedyncza tarcza z zaciskiem jednotłoczkowym

tył: bębnowy

Koła:

przód: 1,85x19; 100/90 90 57H IRC Grand High Speed GS-16

tył: 2,50x16; 130/90-16 67H IRC Grand High Speed GS-16

wysokość siedzenia: 31,6" (803mm)

prześwit: 5,3" (135mm)

pojemność zbiornika paliwa (do rezerwy/rezerwa): 2,5/07galona (9,5/2,6dm)

Masa całkowita (zbiornika pełny): 438,0lbs. (196,7kg)

Masa testowa: 588,0lbs. (226,7kg)

Układ elektryczny: alternator trójfazowy, 230W, regulator elektroniczny

Reflektor (długie/krótkie): 60/55W

światło tylne/STOP: 8/23W

Akumulator: 12V 18Ah

Zestaw wskaźników: prędkościomierz, obrotomierz (czerwona linia 8500rpm, licznik przebiegu dziennego i całkowitego, miernik poziomu paliwa, wskaźnik załączonego biegu, kontrolka luzu, świateł długich, niskiego ciśnienia oleju, rozłożonej stopki bocznej, kierunkowskazów

GR650 Tempter, wersja przedpremierowa -fot. Młody Technik

 Literatura: Młody Technik 05/1983, Cycle World 

 

Dane techniczne:

 
1983	
Silnik: dwucylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, chłodzony powietrzem, 2 zawory na cylinder, rozrząd typu DOHC, 2 gaźniki Mikuni BS36SS, pojemność skokowa 651ccm, śred. x skok 77,0 x 70,0mm, stopień sprężania 8,7:1, moc maksymalna 50KM przy 7200rpm, smarowanie obiegowe wysokociśnieniowe, rozrusznik elektryczny, akumulator 12V-14Ah, zapłon bezstykowy, tranzystorowy, układ wydechowy 2w2, alternator 3-fazowy, 
Przeniesienie napędu: napęd pierwotny - koła zębate 2,250, napęd końcowy - łańcuch rolkowy o-ring 106 ogniw 2,533, sprzęgło wielotarczowe mokre, skrzynia biegów pięciostopniowa mechaniczna, I-2,846, II-1,812, III-1,368, IV-1,142, V-1,000, 
Podwozie: podwójna rama zamknięta z rur stalowych, widelec teleskopowy, skok 140mm, wahacz wleczony podparty 1 centralnym elementem resorująco-tłumiącymi, skok 110mm, hamulec przedni jednotarczowy, hamulec tylny bębnowy, koła odlewane, ogumienie - przód: 100/90-19 57H, tył: 130/90-16 67H, 
Wymiary i masy: długość 2150mm, szerokość 610mm, wysokość 1180mm, rozstaw osi 1430mm, prześwit 150mm, masa sucha 184kg, kąt główki ramy 62o30', wyprzedzenie 111mm, min. promień skrętu 2,5m, zbiornika paliwa 12,0l, rezerwa 2,5l, 
Osiągi: prędkość maksymalna 160km/h, przyspieszenie 0-100km/h 6,3 sek, zużycie paliwa 4,3-6,3l/100km
Dane eksploatacyjne: olej silnikowy SAE 10W40 SD 2,8l (z filtrem); świece zapłonowe : NGK DPR8ES-L, przerwa na elektrodzie 0,6-0,7mm, wolne obroty 1250-1350rpm, ciśnienie w ogumieniu przód 2,00bar, tył 2,30bar, 
 

 

motolit@neostrada.pl

aktualizacja: 08 czerwca 2006

Powrót do strony głównej